Alles draait om evenwicht.

Ontspannen kun je leren

Door de behandeling ontstaat er meer rust en verdiept de adem zich vanzelf. Hier heb je direct profijt van. Met de video's met oefeningen kun je thuis het proces ondersteunen. De genezende kracht van een rustig ademritme is onbeschrijflijk. Dit is een proces van ervaren.

Bewust.

In de gaten krijgen wanneer de dagelijkse stress het ademritme beïnvloed is een signaal om actie te ondernemen zodat jezelf weer de regie krijgt.

Zelf ben ik hier het beste voorbeeld van, echt jarenlang heb ik een verkramping in mijn maagstreek gehad en had ik een heel gehaast gevoel. Elke ochtend deed ik mijn yogaoefeningen en dat maakte mij rustig maar direct daarna begon het drukke gevoel weer zonder dat ik het echt besefte. Ik ging mee in deze drukke energie en zo werkte ik lange dagen als zelfstandig ondernemer. Ik ben altijd blijven zoeken en oefenen en nu herken ik het gevoel veel beter en weet ik wat ik moet doen om weer  "tot mijzelf" te komen. Het zoeken heeft mij door alle opleidingen en studies heen tot een zorgprofessional gemaakt juist in datgene wat ik zelf het hardste nodig had.

Onbewust

Veel mensen hebben onbewust een te hoge, snelle adem. Zonder dat ze er direct last van hebt is het wel een bodem voor verschillende klachten.

Langdurig een snel ademritme hebben, kan leiden tot verschillende fysieke klachten.

In de top drie van deze klachten staan: pijn in de nek of schouders, snel vermoeid zijn en hartkloppingen of een gevoel van gejaagdheid.

Een rustig ademritme is heilzaam bij:

stressklachten, nekklachten, hoofdpijn, duizeligheid, hyperventilatie, slecht slapen, vermoeidheid, angsten en onrust. Overprikkeling, hoog gevoeligheid, lusteloosheid en depressieve gevoelens, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten, kanker en diabetes.